Genel

Çilek Kokusu’nda The Heirs Esintisi 

Ülkemizde şu ara popüler olan şeylerden biri de Güney Kore dizilerinin uyarlamalarını yapmak. Yani bu genelde yazın oluyor. İlişki Durumu Karışık dizisi bildiğiniz üzere Full House’nin uyarlamasıydı. Diziye azıcık baksam da evden nefret ettim. Neyse.. Çilek Kokusuna geri dönelim. Güney Koreden Türkiyeye uyarlanmış diziler konusunda Koreye bi özentilik olduğundan bahsetmiştim. Dizilerini geçtim kızlar bile artık Kore dizilerindeki gibi yapılmaya çalışılıyor. Bunu fark ettiğim dizi Çilek Kokusu’ydu. Dizide Aslı karakterinin davranışları bana o kadar yapmacık gelmişti ki Kore kızları aklıma geldi. Kore kızlarının bu şekilde davranması yapmacık durmuyor. Sevimli oluyor. Ama nedense ben Türk kızlarına bu davranışları yakıştıramıyorum. Türk kızlarında bu davranışlar saflıktan öte biraz ‘aptal’ olmaya kaçıyor. 

Çilek Kokusu’nda The Heirs dizisi ile benzerlikler olduğunu fark ettim.

  • Dizide Cha Eun Sang Kaliforniyaya hem ablasını bulmak için hemde çalışmak için gidiyordu. Aslı da Datça’ya çalışmak için gidiyor.
  • Aslı Burak’la daha önceden tanışıyor ama Burak orada da karşısına çıkıyor. Kim Tan’la Cha Eun Sang Kaliforniya da tanışır.
  • Kim Tan Cha Sang’ın zor durumda kalması üzerine onun parasını öder. Burak Aslı’nın parasını öder. Yani Aslı parasını çaldırır. Cha Eun Sang parasını ablasına kaptırır.
  • The Heirste Kim Tan ile Cha Eun Sang’ın arabası bozulur. Çilek Kokusu’nda Burak ile Aslı’nın arabası bozulur hatta arabayı ağaca çarpar.
  • The Heirs’te Kim Tan ve Cha Eun Sang ‘Kaliforniya’ yazılı tişörtten giyerler.Çilek Kokusu’nda Aslı ve Burak ‘Datça’ yazılı tişörtten giyerler.
  • The Heirs’te Cha Eun Sang ve annesi Kim Tan’ların evinde yatılı olarak işe başlarlar. Bu evin Kim Tan’ın ailesinin evi olduğundan Cha Eun Sang’ın haberi yoktur. Çilek Kokusu’nda Aslı ve annesi Burak’ların evinde yatılı olarak işe başlarlar. Bu evin Burak’ın ailesinin evi olduğundan Aslı’nın haberi yoktur.
  • Yine The Heirs’te Cha Eun Sang’ı mutfakta görür ve onun evlerinde çalıştığını anlar. Çilek Kokusu’nda Burak Aslı’yı mutfakta görür. 
  • The Heirste Kim Tan, Cha Eun Sang’ı telefonla arar ve Cha Eun Sang böylece onların evinde çalıştığını anlar. Çilek Kokusunda Burak, Aslı’yı arar ve Aslı Burakların evinde çalıştığını anlar.

Bunlar tespit ettiğim benzerlikler. Biraz daha diziyi takip edeceğim. 

İlk fark ettiğim de ‘Yuh be!’ demiştim 😀 bilmiyorum bu benzerlikler dizinin The Heirs’ten alıntı olduğunu ortaya koyar mı ama bu kadar benzerlik de olmaz 😀 

Allah senaristlerimize yönetmenlerime akıl fikir versin de orijinal şeyler ortaya koysunlar. Amin. 😀 

theheirsleeminhoparkshinhyee

Burak-datça-yazılı-tshirt-tile

Çilek Kokusu’nda The Heirs Esintisi ” için 14 yorum

  1. yemin ediyorum yuhh diyoerum bu turk yapimci ve yonetmenlerine bizim ulkemizde asla iyi senaristler yok ama bir kaci haricinde… tutmalarini istemiyorum bu uyarlmaalarin cunku ardi kesilmeyecek 2 dizi daha uyarlaniyor bu gidisle bitmeyecek oldugu gibi yayinlasilar orjinalini hicbiseye degismeme

    Liked by 1 kişi

    1. Uyarlanan sayısızca dizi var zaten ki Çilek Kokusu’nun uyarlama olduğu söylenmiyordu. Benzerlikler ortada. Bende Yuh! demiştim bu kadarı da olmaz ama oluyor işte 😀

      Beğen

      1. bence benzerlik bu olamaz bildigin kopya yani yuhhh yuhh biz oldugu gibi yayinlanamasindan yanayiz cakmlarini yapmalarindan degil o yuzden her kanali degistirdigimde ! kesin kore diizisinden alinma diyorum 🙂 orjinalini yayinlasalr reyting rekorlari kirarlar en azindan korecanlar mutlu olur bu sayede

        Beğen

      2. Bende aynı düşünüyorum. Zaten Çilek Kokusunda Aslının hareketlerini Kore kızlarına benzetmiştim. Dizi The Heirs’in çakması çıktı. Hangi diziye baksam acaba hangi Kore dizisinden uyarlama/alıntı diye düşünüyorum. Bu yüzden bizde her diziye şüpheyle bakar olduk 😀

        Beğen

  2. Diziye bakınca the heirs i izliyormuşum gibi oluyor tabi başrol oyuncuları karşılaştırılamaz lee min hoo nun yerine bu adam olmamış olamaz da 😄

    Beğen

  3. en azından bu diziyi googleye yazdığınızda yan tarafta güney kore yapımı olduğu yazıyor kiralık aşk,kiraz mevsimi,ilişki durumu karışık ve bazı dizilerde kore uyarlaması olduğu halde söylemiyorlar

    Beğen

  4. Ya turk dizilerinide guzel yapan yabanci dizilerden uyarlama yapmalari ayrica oyuncular guzel dizide rollarininda haklarini veriyolar ben beyendim ayrica the heirside izledim evet baya benziyo hatta uyarlama deye bilirim ama sahneleri karwilawtiranda tipatip ayni diyi orjinalda mesela kimtan aslinin sacini aciyodu ama diwarda beraber yururken bizim dizidede beraber caliwirken kalemi duwdu burakin aklina aslinin bawindaki kalemi goturmek geldi tamam konu olarak benzesede sahnede tamamen farklilik var tutalim kopyasi tutuyomu tutuyo reytinglerde kacinci birinci seviliyoki izleniyo o yuzden boyle burda konuwmanin hic bi anlami yok

    Beğen

    1. Kesinlikle yorumuna katılmıyorum. Bir şey uyarlama ise onu belirtmeleri lazım. Belirtmiyorlarsa bu orijinal değil anlamına gelir ve o çalıntıdır. Sahneler tabiki farklı olacak birebir benzeri olamaz. Orası Kore burası Türkiye. Uyarlama dizilerde bile tıpatıp aynısı olmuyor. Ayrıca Çilek Kokusunda Demet özdemirin oyunculuğu hiç iyi değil. Oyunculuğu belki superdir ama o role uymamış. Reyting rekorları kırıyor çünkü biz severiz yakışıklı oğlan güzel kız aşkını 🙂 bizim için uyarlama olmuş başka bir şey olmuş fark etmez 🙂 kız guzelse oğlan yakışıklı ise konu bitmiştir. Bi de araya entrika sıkıştırdın mı tamamdır… 🙂 ama yine de yorumun için teşekkürler 🙂

      Beğen

  5. Ayrıca Kim Tan nişanlıydı.. Burakta nişanlı daha çok aynı sahneler var. Bence birebir aynısı olmuş konu.

    Beğen

  6. Çilek kokusunu daha önce izledim ama The Heirs’i izledikten sonra benzerliği bende fark ettim ama The Heirs’i daha çoooooook seviyorum.

    Beğen

Yorum bırakın